نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ ایل لک بافت» به قلم دکتر سلطانی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نشستِ فرهنگیِ ویژه روز ایران شناسی و ایرانگردی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ ایل لک بافت» به قلم دکتر سلطانی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نشستِ فرهنگیِ ویژه روز ایران شناسی و ایرانگردی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱

سفر جناب آقای دکتر رجبی دوانی رییس محترم بنیاد ایران شناسی و همراهان به کرمان

جناب آقای دکتر رجبی دوانی رییس محترم بنیاد ایران شناسی، جناب آقای دکتر افشار مدیر کل امور استان ها و جناب آقای دکتر شریف پور مسئول محترم دفتر ریاست بنیاد ایران شناسی به کرمان سفر نمودند.

در این سفر دکتر رجبی دوانی پس از حضور در بنیاد شعبه کرمان و دیدار با همکاران در جلسه‌ای به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. و اهداف و برنامه های پیش روی بنیاد، ایران شناسی را بر شمرد و به بیان اقدامات انجام شده برای گسترش دامنۀ فعالیت‌های بیشتر این نهاد پرداخت و همکاران شعبه نظرهای خود را بیان کردند.

دکتر حسینخانی رییس شعبه کرمان در ابتدای جلسه، پس از خیر مقدم در سخنانی به برگزاری جلسات نقد کتاب به همت بنیاد اشاره کرده و ضمن بیان مسائل و زوایای مختلف برنامه ها و فعالیت های شعبه کرمان خواستار حمایت از برنامه الکترونیکی سازی در شعب شدند.

استاد گلابزاده نیز، سخنانی در باب پیشنۀ فرهنگی و تمدنی کرمان و غنای آن، همچنین ضرورت معرفی این ظرفیت ها بیان کردند.

دکتر رجبی اقدامات انجام شده در گذر سی و پنج ساله مرکز کرمان شناسی به عنوان اولین مرکز استان شناسی و الگوی دیگر مراکز کرمان را ستود و حاصل تلاش‌های انجام شده را پشتوانه مناسبی برای ادامه فعالیت‌های آتی بنیاد برشمرد. ایشان همچنین بر تلاش بنیاد کشور برای رفع موانع و کاستی های شعب استان تأکید کرد.

آقای دکتر افشار نیز در تشریح سیاست ها و برنامه های بنیاد ایران شناسی، نکته هایی بیان کردند.

پس از جلسه، دکتر رجبی بازدیدی از بخش های مختلف شعبه از جمله کتابخانه و نسخ خطی داشتند.

در ادامه برنامه ها دکتر رجبی دیدار و نشستی با استاندار محترم کرمان نیز داشتند و خواستار حمایت‌های استانی از فعالیت های بنیاد در استان شدند.

آقای دکتر فداکار استاندار کرمان نیز با توجه به اهمیت حوزۀ فرهنگ و تمدن، حمایت همه جانبه از فعالیت‌های بنیاد را از رویکردهای اصلی مدیریتی خود دانستند.

دکتر رجبی در پایان سفر، ضمن بازدید از برخی مکان های تاریخی کرمان بر مزار سردار شهید سلیمانی حضور یافتند.